• Follow us on
  • rss
Anna Maria Krysiak

Anna Maria Krysiak

Taniec współczesny

Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Poznaniu. W 1990-1992 tancerka Teatru Wielkiego im. St. Moniuszki w Poznaniu. W latach 1991-2005 tancerka Śląskiego Teatru
Tańca. Występowała w choreografiach Jacka Łumińskiego, Anny Sokolov, Conrada
Drzewieckiego, Avi Kaisera (Batsheva Dance Company ) , Melisy Monteros , Paula
Claydena (DV8), Marka Haima,Jonathana Hollendera, Davida Dorfmana, Stephana
Brinkmana ( Pina Bausch Theatre), Jacka Przybyłowicza , Mariusza Olszewskiego , Mikołaja
Mikołajczyka ,Anny Godowskiej i Tomka Wygody . W 2000 r. otrzymała medal im. Karola
Szymanowskiego 200-lecia baletu polskiego za wybitny wkład w rozwój sztuki tanecznej,
przyznany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W latach 2004-2008
współpracowała z W&M Physical Theatre , Melissa Monteros i Wojtek Mochniej( Kanada).
W latach 2006-2008 była choreografem i tancerką w Theatre Junction at the Grand
(Calgary/Kanada). Od 2009 roku pracuje jako niezależny choreograf, tancerz i pedagog
tańca współczesnego tworząc spektakle zarówno w Polsce jak i poza granicami kraju
,nieprzerwanie od tego czasu współpracuje z Teatrem Wielkim w Warszawie występując w
operach i spektaklach reżyserów jak Mariusz Treliński ,Barbara Wysocka , Maja
Kleczewska ,Maciej Prus , Jan Komasa i Andrzej Chyra. Stworzyła spektakle w swojej
reżyserii i choreografii „Apie mus” Aura Dance Theatre (Kowno-Litwa) i „Siksika -Real
People ” Poznań. , „Nowa Ziemia ” OTT( Olsztyn ) Od 2014 współpracuje jako choreograf z
reżyserem Wojtkiem Klemmem. Wspólnie zrealizowali „Antygonę” Sofoklesa ( Lucerne
Theatre), „Czyż nie dobija się koni” Horace Mccoya – ( Harward Univercity Cambrige),
„Świętą Joannę Szlachtuzów” (Teatr Bogusławskiego – Kaliszu) , „Edypa Tyrana” Sofoklesa
(Teatr Horzycy- Toruń) 'Wesele” Wyspiańskiego ( Teatr Szaniawskiego -Wałbrzych ) i
Powarkowywania drogi mlecznej „- Bon Park (Teatr Słowackiego Kraków). Styl ruchu Anny
Krysiak powstawał na bazie wieloletniego doświadczenia pracy w Śląskim Teatrze Tańca
oraz pracy z wieloma reżyserami , pedagogami i choreografami z Europy, Kanady, Anglii i
USA. Jej styl jest wynikiem własnych badań nad transformacją i możliwościami ciała
człowieka, koncentrujac się na naturalnych impulsach z niego wypływających , pracy z
energią , intencją , wyobrażnią i tym co wprawia nas w ruch i dlaczego ; wykorzystuje
swobodny przepływu energii ,pęd , ciężar ciała i balans (stan między równowagą a
upadkiem)